Social media

Via social media breng je je bedrijf meer onder de aandacht en vergroot je jouw naamsbekendheid.

Het voordeel van social media platforms is dat ze laagdrempelig zijn.  Hierdoor kun je snel en gemakkelijk vragen beantwoorden, feedback ontvangen en eventuele problemen van klanten oplossen. Het stelt je ook in staat om je merk te versterken, meer klanten te trekken, gerichte advertenties te maken en hun concurrentiepositie te behouden.

Met als belangrijk pluspunt: dichter bij de doelgroep kun je vrijwel niet komen.

Voorbeelden uit de praktijk

Benieuwd naar de vragen waar andere mkb-ers mee aan de slag zijn gegaan? Bekijk hieronder hoe zij het hebben aangepakt.

Foto van Hunnie Kinderwinkel
Hunnie Kinderwinkel bereikt haar doelgroep beter na perspectief van jong talent
Social media

Inger is eigenaar van Hunnie Kinderwinkel waar ze kinderspeelgoed verkoopt. Ze was op zoek naar vernieuwende inzichten om haar doelgroep beter te bereiken en meer te betrekken. Daar was ze bij Digiwerkplaats Rijnmond op het juist adres. Inger werd gekoppeld aan een talententeam die haar website en social media onder de loep namen!

Studenten brengen nieuwe inzichten voor Antwan Tuin Totaal
Online marketing
Social media
Antwan Tuin Totaal B.V. is een hoveniersbedrijf met bijna 25 jaar ervaring. Anton, de eigenaar, heeft deelgenomen aan het traject ‘online marketing’ van de Digiwerkplaats Rijnmond. Een energiek team van studenten van Inholland werd ingeschakeld om een frisse kijk te bieden op hoe het bedrijf de markt kon benaderen.
KiteOnly
Online sales (e-commerce) en marketing
Social media

Kitesurfshop KiteOnly uit Haren wilde meer bezoekers naar de webshop.

Meer online zichtbaarheid voor TOM Zorggroep dankzij studenten E-commerce
Online marketing
Social media

Binnen het studentenproject van de opleiding E-commerce van het Da Vinci College worden studenten gekoppeld aan lokale ondernemers om hen te ondersteunen bij e-commerce vraagstukken. Binnen dat project werkten Berkay en Jim samen met Ali Tiznine van TOM Zorggroep om de online aanwezigheid van de organisatie te verbeteren.