KiteOnly

Kitesurfshop KiteOnly uit Haren wilde meer bezoekers naar de webshop.

Online ondernemen biedt kansen om je bereik flink te vergroten. Dat was ook de gedachte van Bram Wilbrink, eigenaar van kitesurfshop KiteOnly te Haren. Bram wilde meer bezoekers naar zijn webshop. Via een advertentie op Facebook las Bram dat WOO-Groningen ondernemers helpt met hun online marketing. Dat studenten hierbij worden ingezet, vond hij extra interessant. Hij nam contact op met WOO-Groningen.

Ruben Bruurs en Mirthe Janssen doen de opleiding Marketing & Communicatie en hielpen Bram Wilbrink met het verbeteren van de online zichtbaarheid van zijn bedrijf. Zij hielpen het bereik via social media te vergoten en analyseerden de webshop, wat resulteerde in een adviesrapport met aanbevelingen over zijn webshop waarmee Bram verder kan.

De studenten zijn enthousiast over deze opdracht, omdat ze nu een echt bedrijf hielpen en niet alleen theoretisch aan een casus werkten. Door de samenwerking met WOO-Groningen leren studenten in de praktijk en wordt de ondernemer verder geholpen met online ondernemen. Het is dus een win-win situatie.

Video: Jurgen Majoor en Mees Vet.

Zie hierboven de video (4:42 minuten) waarin Bram Wilbrink en de studenten vertellen over hun samenwerking via WOO-Groningen. Daarnaast vertelt Han Berrelkamp, docent Online Marketing bij Noorderpoort en coördinator en relatiebeheerder bij WOO-Groningen, meer over hoe WOO-Groningen te werk gaat.

Ga naar de inhoud